Bu Blogda Ara

1 Mayıs 2012 Salı

Fincan Keki

Merhabalar
evet bu sefer çookk uzun bir ara oldu kabul ediyorum
24 saatin bana yetmediği zamanlar yaşıyorum
sürekli bir yerlere bir şeylere yetişme telaşı,bir koşturmacadır gidiyor
bu durumdan şikayetçi miyim?hayır tam tersine ben boş kaldığım zamanları sevmiyorum,içim daralıyor böyle iyiyim:)
Güzel bir Nisandı,keyifliydi en güzeli de 23 Nisan çoşkusunu doyasıya yaşadık
Nehir hanımın 23 Nisan gösterisi ve onun heyecanı vardı
çok keyifli bir gösteriydi o sahnedeyken kalbim çıkacaktı,çok duygulandım,çok mutlu oldum
bütün çocuklar çok güzeldi:)

gösteri sonrası kuzuma sarılıp onu kutladım.
Nisan böyle geçti Mayıs bütün güzelliği ve çoşkusuyla geldi
bakalım bu güzel ay da ne güzellikler yaşayacağız:)
Keklere gelecek olursak hep aklımda olan ve denemek istediğim keklerdendi
çok lezzetli,pamuk gibi kekler oldu ama bir de fincanın içinden çıkarmayı başarsaydım daha güzel olacaktı,ben fincanları sıvıyağla yağladım ve unladım galiba margarinle yağlayıp unlamak gerekiyordu,püf noktasını bilenler paylaşırsa çok sevinirim.
Malzemeler:
2 yumurta
1 çay bardağı tozşeker
1 çay bardağı portakal suyu(süt de olabilir)
1 çay kaşığı kabartma tozu
yarım çay bardağı sıvıyağ
2 buçuk,3 çay bardağına yakın un
1 portakalın rendesi
Yapılışı:
yumurta ve şeker beyazlaşana kadar çırplır,içine portakal suyu,yağ eklenir,portakal kabuğu rendesi eklenir
un ve kabartma tozu elenerek eklenir,un miktarı klasik kek ölçüsündeki gibi
ne çok cıvık ne de çok koyu bir hamur olacak
fincanlar yağlanır ve unlanır,kek karışımı fincanların yarısına kadar doldurulur
fincanlar bir tencereye yerleştirilir,tencerenin yarısına kadar su konur ve tencerenin kapağı bir havluyla sarılır ve kapağı kapatılır.
Ocağa koyduğunuz tencereden fincan tıkırtıları gelmeye başlayınca ocağın altını kısın ve 15 dakika pişirin,piştikten 5 dakika sonra kapağını açın
fincanlar soğuduktan sonra etrafından bir bıçak gezdirerek çıkarın
ben parçalanmadan çıkarmayı başaramadım:(
püf noktasını bilenler paylaşırsa sevinirim
Afiyet olsun
sevgilerimle
İzgün


11 yorum:

  1. ımmm nefis olmuşlar ellerine sağlık bencede margarinle yağlamalıydın ben hiç sıvıyağ ile tepsi fincan yağlaması yapmam en iyisi bu konuda margarin canım

    YanıtlaSil
  2. benim de aklımda izgünüm bu keki yapmak.
    bu konuda bir fikrim yok.
    aslında fark edermi sıvı yağ yada margarin..
    un olduktan sonra sorun olmamalı diye düşünüyorum.
    :)
    nehirimin gösterilerini faceden takip ettim göz ucuyla da olsa.
    çok yoğun bir aydı nisan ayı benim içinde:)
    kutlarım nehirimi buradan..
    sevgiler canım.
    öpüyorum..

    YanıtlaSil
  3. Cici fincan kekler olmuşlar.ellerinize sağlık fincanlar çok şık ev tatlı:-)

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglık...kuzucuk cok tatlı olmus...fincan kekleri bende deneyecegim inşallah.....

    YanıtlaSil
  5. herkes ara veriyor ablacım yahu:)
    bende bitek ben sanıyodum:)
    fıstığı kutluyorumm:)
    şahane olmuş çok cici maşallahh:)
    kekler de en az nehircik kadar tatlı:)

    YanıtlaSil
  6. canım merhaba uzuuun aradan sonra :) prenses n şiririn olmuş maşaalah :) fincan keki de çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Fincanlar da, Nehir de, kek de pek cici pek göz alıcı:)
    Ellerine sağlık canım,ben hiç denemedim ve püf noktası hakkında bilgim yok malesef.
    Zaten adı üstünde fincanlı kek :)
    Fincanında kaşıklanıp yenebilir değil mi:)
    Afiyetle..

    YanıtlaSil
  8. İzgüncüğüm kekeler çok güzel olmuş ellerine saglık.Ben fincanlara hiç yağ sürmüyorum kek kağıdı kullanıyorum daha ıyı oluyor.Minik kızımızın günü geçde olsa kutlu olsun çok tatlı bir kız Allah bağışlasın.Kolay gelsin canım bol zaman ve saat diliyorum sana.

    YanıtlaSil
  9. Keke de fincanlara da bayıldım. Ellerine sağlık gülüm. Afiyet bal şeker olsun. Kuzucuğu da seni de çok öpüyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım.kızın da çok tatlı maşallah...

    YanıtlaSil
  11. oohhh nefis ellerine sağlık canımmmm. ben hala denemedim fincan keki mutlaka denemeliyim diyorum ama hep kalıyor nedense...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails