Bu Blogda Ara

28 Eylül 2011 Çarşamba

Kıymalı Poğaça

Merhaba arkadaşlar
nasılsınız? umarım hepiniz iyisinizdir
biz ailecek hastayız gerçi ben iyileştim ama çocuklar hasta
tam geçiş mevsimi gündüz çok sıcak gece serin derken bünye ayarlayamıyor kendini,sizlerede aman dikkat edin bu mevsime hasta olmayın derim.
Sizlerle nefis bir poğaça paylaşmak istiyorum özellikle mayalı hamur sevmeyenler bu poğaçaya bayılacaklar ben kıymalı iç yaptım siz nasıl isterseniz içini öyle hazırlayabilirsiniz.
Malzemeler:
2 tane yumurta(birinin sarısını ayır)
yarım su bardağı süt
125 gram eritilmiş margarin
1 paket kabartma tozu
3 bardak un
1 çay kaşığı tuz
İç Malzemesi:
200 gram kıyma
1 tane soğan
biraz kıyılmış maydanoz
tuz
karabiber
Yapılışı:
Öncelikle içi hazırlayın sıvıyağı bir tavaya alın içine doğranmış soğanları koyup kavurun kıymayı ilave edin karıştırarak kavurun
maydanoz,tuz ve karabiber ekleyip ocaktan alın soğumaya bırakın.
Hamur için yumurta,süt ve tereyağını karıştırın üzerine tuz,kabartma tozu ve unu azar azar ilave edin,yoğurun
hamurdan küçük parçalar koparıp elimizle bastırarak açalım kıymalı içten koyup hamurun uçlarını ortada toplayıp parmaklarımızla sıkıca bastıralım
mekik şekli verdiğimiz poğaçalara yumurta sarısı sürüp
180 derecede tahmini 30 dakika pişirin
Afiyet olsun.

31 yorum:

  1. ellerine sağlık izgüncüm bende özellikle mayalı poğaçada kıymalı harcı çok sever ve yakıştırırım.. harika gözüküyor
    sevgilerimle..
    yemekbirask

    YanıtlaSil
  2. gercekten afiyet olsun yiyenlere.
    Bakanlarada gecmis olsun, yapanada ask olsun bu kadar guzle yapilirmi pogacalar:))))
    Ellerien saglik canim

    YanıtlaSil
  3. Canımmmmmmm günaydın nefis bir poğaça ne güzel kabarmışlar öyle ellerine sağlık.
    Aman dikkat edin ttam hastalık havaları başladı.

    Sevgiler,
    Evren
    www.birdilimdus.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. ablacımm çok geçmiş olsunn..
    bende geçtiğimiz iki haftayı hasta geçirdim hala da öksürüyorum iyileşmiş değilim yani..
    poğaçalar nefis görünüyor ablacım..
    taaaaaa anneler gününde anneciğime yapmıştım fotoğraflamıştım sonra eşime de yaptım ama hala yayınlıcam ayy ayy:))
    deniz-kalpkurabiye

    YanıtlaSil
  5. ellerınıze sağlık uzun zamandır poğaça yapmadıgımı fark ettım canım istedı bır ara fırsat bulup yapayım bari:)

    YanıtlaSil
  6. İzgün'cüm ellerine sağlık poğaçanın kokusu burnu
    ma geldi sanki sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Canım geçmiş olsun, babanın iyi olduğuna çok sevindim, Allah şifa versin inşallah..

    Mis gibi kokuyor bu poğaçalar pişerken, nasıl canım istedi şimdi.

    Ellerine sağlık İzgün'cüm..

    YanıtlaSil
  8. Enfes görünüyorlar, olsa da yesek :) Ellerine sağlık canım. Şifa olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ÇOK NEFİS OLMUŞTUR EMİNİM.ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  10. Sevalcim teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Sefa çok teşekkür ederim ne güzel yazmışsın okurken yüzümde güller açtı:))

    YanıtlaSil
  12. Evrencim teşekkür ederim
    evet havalar fena sırayla hasta oluyoruz şimdi en küçük hasta
    öpüyorum seni çok

    YanıtlaSil
  13. Denizcim sanada geçmiş olsun dikkat et kendine
    bende bu aralar birşey yapasım yok sende bi fırsat bulunca yayınla merakla bekliyorum
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Zeymuran bence yapmalısın pişman olmazsın
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Hülyacım iyi dileklerin için teşekkürler
    güzel sözlerin için de
    öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  16. Beyaz hanımeli çok teşekkür ederim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Defne evet çok güzel oldu
    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  18. bende öylesine tuzlulardan yanayım ki..
    alıp yine gitmeli bu tabağı :)
    bir dut masalı

    YanıtlaSil
  19. İzgüncüm geçmiş olsun canım!
    Tabii mevsim biraz değişmeye başladı,kuzucuk da okula başladı,hastalıklar geldi değil mi?Dikkat edin kendinize.Bu poğaçalardan bol bol yiyin,iyileşin:)

    YanıtlaSil
  20. şu poğaça denen şeyden bir türlü vazgeçemiyorum ne yazıkki :( ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. ELLERINE SAGLIK CANIM.NEFİSSS.MARIFETELLERIMIZDE-ZEYNEP

    YanıtlaSil
  22. sizi çok iyi anlıyorum çünkü bende hastayım.çok geçmiş olsun,kıymalı poğaçanızın yanına sıcak ıhlamur için benim yerimede:-)

    YanıtlaSil
  23. çok geçmiş osun izgünüm...
    poğaçalaarın enfes görünüyor.
    ellerine sağlık...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. Nunucum aslında bende tuzluları çok severim
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. Canancım evet malesef öyle oldu,sırayla hastalandık şimdi en küçük hasta inşallah onu da iyileştirirsek başka bişey istemem
    öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  26. Leyla bende vazgeçemiyorum o kadar değişik ve farklı çeşidini denedim ki çok seviyorum napayım:))
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  27. Zeynep çookkkk teşekkürler

    YanıtlaSil
  28. Mutfak havlusu sanada geçmiş olsun,ıhlamur iyi fikir:)
    yorum için teşekkürler

    YanıtlaSil
  29. Bir tutam kekik,çok teşekkür ederim arkadaşım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  30. Bababannem ne çok yapardı kıymalı poğaça ellerine sağlık canım.Umarım şimdi iyisinizdir bendede hafif bir kırıklık var ama b akalım

    yemek vakti

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails