Bu Blogda Ara

19 Mart 2011 Cumartesi

Zeytinyağlı Kurabiye

Merhaba arkadaşlar
Antalyadan,evimden hepinize sevgiler
buraya bahar gelmiş,dışarda güneş ışıl ışıl ağaçlar çiçeğe durmuş
bence Antalyanın en güzel zamanı şimdi başlıyor.
Ankaradan gelmeden önce blogdan tanıştığım sevgili Canan Ankaraya gelmişti
onun minik bir Can'ı var,gitmeden görüştük sanki uzun yıllardır tanıdığım bir dostum gibiydi hele minik Can anlatılmaz o kadar güzel bir bebek ki hala o güzel yüzü gözümün önünden gitmiyor,maşallah minik prense:))
Bloglarda kurulan dostlukların sanal olduğuna inanmıyorum burda herşey çok gerçek çok sahici, ne mutlu ki öyle
Cananla inşallah bundan sonra sık sık görüşürüz,belki yazın Antalyaya gelirler
bu sayede çok tatlı bir insanla tanıştım,çok iyi bir dost edindim:))
Sizleri zeytinyağıyla yaptığım kurabiyelerle başbaşa bırakıyorum.
Tereyağ veya margarin kullanmak istemeyenler için tavsiye ederim
tabi siz isterseniz ölçüyü yarıya düşürüp de yapabilirsiniz
kıyır kıyır ağızda dağılan kurabiyeler oldu.
Malzemeler:
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı pudra şekeri(tozşeker de olur)
2 tane yumurta
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı zencefil
1 çorba kaşığı portakal kabuğu rendesi
4 çorba kaşığı mısır nişastası
3-4 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
Yapılışı:
Un hariç diğer malzemeler bir kasede karıştırılır,un azar azar hamura yedirerek eklenir,hamur toplanmaya başlayıp,kurabiye şekli verilecek kıvama gelince un eklemeyi bırakın minik toplar yapıp tepsiye dizin isterseniz üzerine
badem veya fındık batırabilirsiniz.
180 derecede 15-20 dakika arasında pişirin.
Yanında sıcak çayla birlikte mis kokulu kurabiyeleriniz hazır
sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
Afiyet olsun.

18 yorum:

  1. kurabiyelerin güzel gözüküyor eline sağlık canım
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldiniz canım...Ankara'nın karından sonra burası oldukça sıcak dimi..

    YanıtlaSil
  3. Mutlaka denemeli. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık kurbişler kıyır kıyır olmuş
    mutlu hafta sonları öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. HERŞEYDE ZEYTİN YAĞ KULLANAN BİRİSİ OLARAK HARİKA TAM BENLİK BİR TARİF OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  6. hoşbulduk Gül,evet burası sıcak geldi bi de yağmurlar dursa:))

    YanıtlaSil
  7. Nesrin tavsiye ederim,teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Baharcım denemeni öneririm,teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. ben bu tarz kurabiyeleri çok seviyorum canısı ellerine sağlık not edildi mutlaka deneyeceğim....güzel bir hafta diliyorum.sevgiler.öpücüklerr.

    YanıtlaSil
  10. Antalyaya döndügüne göre baban daha iyidir herhalde.buna çok sevindim.Belki bizde birgün Antalyada görüşme şansı yakalarız.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  11. Canım hiç zeytinyağlı kurabiye yapmadım ben. Kokmuyor değil mi? Çekinirim kokar diye. Ama çok ta güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Yeşimim bende çok seviyorum,beğeneceğini umuyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Eylemcim babam daha iyi,ilgin için teşekkür ederim evet bigün görüşsek ne güzel olur

    YanıtlaSil
  14. Hülyacım ben yağın kokusunu almadım tabi riviera olması gerek
    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık canım..Peks ağlıklı bir kurabiş olmuş:)sevgiler :)

    not:bu arada sipariş kısmında mail adresinin uzantısına com ekini ekle bence...

    YanıtlaSil
  16. Allah razı olsun. Çok guzell tarif. Denedim oğlum severek yedi. Zeytinyağınin tadı belli olmadı bile. Hem nefis hemde çok faydalı kurabiye. Paylaşım için tesekkur
    Sevgilerle azerbaycanli kardesiniz nuriye

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails