Bu Blogda Ara

18 Aralık 2010 Cumartesi

Mahlepli Tuzlu Kurabiye

Merhaba arkadaşlar
blogumda daha çok tatlı lezzetlere yer verdiğimin farkındayım
ama nefis tuzlular da yapıyorum
o zaman paylaşmak zamanı
mahlebi seviyorsanız bu tuzlu kurabiyeyi de seversiniz
kıyır kıyır,ağızda dağılan bir lezzet
denemenizi tavsiye ederim.
Malzemeler:
125 gram yumuşak margarin
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı su
1 yumurta akı
2 çorba kaşığı sirke
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı kabartma tozu
2 tatlı kaşığı tozşeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
4 su bardağı un
Üzeri için:
yumurta sarısı
susam,çörekotu,haşhaş
Yapılışı:
Bir kasede margarin,zeytinyağı,su ve yumurta akı karıştırılır,sirke eklenir
kabartma tozu,karbonat,tuz,şeker ve mahlep de eklendikten sonra un ilave edilir,yumuşak bir hamur yoğrulur,merdaneyle çok ince olmayacak şekilde açılır,kalıpla kesilir üzerine yumurta sarısı sürülüp dilediğiniz baharatla süslenir 170 derecede 20 dakika üzeri pembeleşene kadar pişirilir

sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
Afiyet olsun.

30 yorum:

  1. Enfes görünüyor canım, ellerine sağlık. Çay saatini şenlendiren tuzlular bunlar :) Afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bu tadı seviyorum, mahlep poğçayada tuzlu kurabiyeye de yakışıyor.. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. vallahı nefıs gozukuyor. mahleplı olanı ısırmak ısterdım. sonra bıtane daha..
    sonra bıtane daha...
    sonra....

    YanıtlaSil
  4. hayırlı geceler İzgüncüğüm
    mahlepli tuzlulara bayılırım hele de yanında missgibi bir bardak demli çay:)))
    ellerine sağlık güzelim
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  5. İzgün, tuzluları ben de severim, am çok çok tatlı yapıyoruz işte:))

    YanıtlaSil
  6. canım ne tesadüf bende dün yapmıştım bugün yayınlamayı düşünüyordun senin kurabiyeleri görünce vazgeçtim tarif aynı şekiller bile aynı ellerine ve emeğine sağlık gerçekten çıtır çıtır bir kurabiye yemiş kadar oldum

    YanıtlaSil
  7. Bencede her güzel lezzete yer vermelisin..
    hayatın TADI :)
    TUZU ! da var :)))
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  8. beyaz hanımeli,çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Selda bende çok yakıştırıyorum güzel yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. memelolinin annesi,çok teşekkür ederim gerçektende bi tane bitane daha derken bitiveriyor

    YanıtlaSil
  11. Papatyam çayla nefis oluyor teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  12. Narinim evet tuzlulara daha çok yer vermeli
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Güloannem,ne tesadüf çok şaşırdım senin yaptıklarını da merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
  14. Nunucum çok doğru söylüyorsun
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. izgüncüm mahlep kokusu burnuma geldi ellerine sağlık süper öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. İzgün'cüğüm,Mahlepli kalpler çok güzel,mis gibi olmuş.Ellerine sağlık arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  17. ne güzelde kokuyodurrr

    Ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  18. Canım ellerine sağlık. Çok seviyorum tuzlu kurabiyeleri. Harika görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  19. Canım ellerine sağlık kurabişler nefis olmuş...

    YanıtlaSil
  20. Mahlep kokusunu çok seviyorum İçinde sirke olduğu için kıyır kıyır olmuştur. Ellerinize sağlık, harika bir görüntü. Afiyet, şifa olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Bu kurabiyeyi görünce şu anda bitkisel hayat süren kayınvalidemi düşünüyorum. Tuzlu bişi yapalım deyince hep bunu yapardı. Ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  22. mahlepli tatlara bayılırım ellerine sağlık kurabiyeler çok güzeller

    YanıtlaSil
  23. mahlebi seviyorsanız demişsin izgünüm o şahane kokuyu hangi mutfak müptelası sevmez.bayılırım ben.bana sıcacık pastane kokusu gibi gelir.
    ellerine sağlık.bence tuzlulara devam etmelisin.nefis çünkü:)

    YanıtlaSil
  24. eline sağlık harika olmuşlar
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. Kurabiyeler gerçekten çok şeker ve lezzetli duruyorlar. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  26. canım ellerine sağlık.Mahlep kokusuna ve tuzlu bisküviye bayılırım.Görüntüsüde çok şık olmuş:)

    YanıtlaSil
  27. yorum bırakan güzel arkadaşları hepinize çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  28. canım blogumda sana ait bir ödülün var

    YanıtlaSil
  29. Çok hoş tarifleriniz var , elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  30. çok güzel oldu ancak mahlep sevenler için 2 kaşık koymalarını öneririm.. bir mahlepsever olarak bana az geldi

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails