Bu Blogda Ara

1 Ekim 2010 Cuma

Peynirli Dereotlu Üçgenler

Merhabalar
bunaltıcı,bol nemli bir Antalya akşamından hepinize merhaba
Ankaranın kuru ve serin havasından sonra burası çok nemli geldi
geldiğimden beri özellikle çocuklar çok terliyorlar
neyse ki denizde yüzme şansımız var da biraz olsun ferahlıyoruz.
Bugün sizlere dereotlu enfes üçgenlerin tarifini vereceğim
hafif çıtır ama pufuduk kabarmış ve çok lezzetli üçgenler
dereotu sevmeyenler eklemeyebilir ama bence bu haliyle çok lezzetli
Tarifimize gelince
Malzemeler:
  • 2 su bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı tozşeker
  • 350 gram krema(1 buçuk su bardağı)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • biraz kıyılmış dereotu
  • 125 gram rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 yumurta sarısı(üzerine sürmek için)
Yapılışı:
  • Unu yoğurma kabına eleyelim içine tuz,şeker,kabartma tozunu koyup karıştıralım
  • ortasını açıp kremayı,dereotunu ve kaşar peynirinin yarısından çoğunu(bir kısmını üstüne koymak için ayıralım)ekleyelim
  • çok yoğurmadan hamuru elimizle toparlayalım
  • tezgahta yarım parmak kalınlığında açalım
  • bıçakla üçgenler keselim
  • tepsiye koyup üzerine yumurta sarısı sürüp ayırdığımız peyniri serpiştirelim
  • 200 derecede 15 dakika pişiriyoruz

ılıkken servis yapalım bu hamurun püf noktası uzun süre yoğrulmaması
poğaça yapar gibi uzun uzun yoğurursanız gevrekliğini kaybediyor
krema gevreklik ve lezzet veriyor denemenizi öneririm
sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
Afiyet olsun.

18 yorum:

  1. eline sağlık canım nefis görünüyor.hayırlı cumalar,lezzet dolu hafta sonları diliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım çok güzel olmuşlar..Antalya bunaltmaya devam ediyor evet..Havalar serinleyecek diyorlar bekliyoruz ama hiç serinleyeceğe benzemiyor,yağmura hasret kaldım ben ..İnşallah yakın zamanda kavuşuruz,ferahlığa yağmura..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyorlar İzgün çayın yayında harika olur,ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik. Muhakkak denenmesi gereken bir tarif. Antalyada yasadigin icin cok sanslisin. biz kaloriferle ancak isiniyoruz. sevgiler, cocuklari öptüm.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım çayı demledim boş boş da içilmiyor. tabağı alıp kaçıyorum

    YanıtlaSil
  6. Merhaba İzgün'üm.
    İlk bakışta milföy sandım,ne kadar güzel kabarmışlar,ellerine sağlık.
    Cici cumalar olsun.
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  7. izgüncüm merhabalr,böreğini önce milföy zannettim ama okuyunca kendin yaptığını anladım..elllerine sağlık...birde adının anlamını çok merak ettim...çok farklı ve güzel...

    YanıtlaSil
  8. teşekkür ederim Yeşim
    sanada hayırlı cumalar ve iyi haftasonları

    YanıtlaSil
  9. teşekkürler Zeliha
    Antalya biraz serinlese hepimiz sevineceğiz

    YanıtlaSil
  10. Nesrin teşekkür ederim mutlaka denemelisn
    keşke burada olsan ne güzel olurdu
    bende senin ufaklıkları öpüyorum

    YanıtlaSil
  11. Özlem gel bekliyorum canım
    çayın yanında iyi gider:))

    YanıtlaSil
  12. merhaba Pepelam,güzel yorumun için teşekkürler
    evet milföy gibi kabarıyor ve çok lezzetli oluyor
    kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Şehnaz hoşgeldin bloguma seninle tanışmak güzel
    milföy gibi oluyor ama daha lezzetlisi
    adımın anlamı''günışığı''demekmiş
    güzel ama zor bir isim senin isminde çok güzel ve anlamlı
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. aslen Ankaralı biri olarak ankaranın havasını çok severim tabi kışın kuru ve sert geçsede
    Antalya ise her zaman olmak istediğim yerdir yazları genelde orada olurum her ne kadar 2 yıldır izin kullanamasam da :))
    tatlım dereotlu üçgenlerin çok lezzetli olmuş ellerine sağlık
    afiyet bal olsun
    İstanbuldan kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Sevil antalyaya sadece tatil için gelinmeli burda yaşamak zor iklimi bize göre değil,yazın sıcak ve nem kışınsa nemli soğuk beni ve çocukları fena çarpıyor alışmışım A nakaranın kuru havasına:))
    yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Bu tarife bayıldım ben :) Ellerine sağlık canım. İlk misafirde denemeli. Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. çok beğendim, ellerine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails