Bu Blogda Ara

22 Eylül 2010 Çarşamba

Kakaolu Islak Kek

Merhabalar
bir dilim kek ister misiniz?
çikolata lezzetinde içi ıslak ve çok lezzetli bir kek
bu keki .acemiasci da görmüştüm içinin ıslak görüntüsü ve yoğun kakaolu olması beni cezbetti ve yapılacaklar listeme aldım.Çok lezzetli bir kek ama bikaç önemli püf noktası var
  • öncelikle içinde kullanılan kako tadını etkiliyor,dark kakao kullanılması gerekiyor ben droetker'in ''gurme kakao''sunu kullandım.
  • içinin nemliliğini artırmak için zeytinyağı kullanmak gerekiyor
  • içinin ıslakığı için piştikten sonra üzerini örterek bir gece dinlendirmek gerekiyor ben akşam yaptım sabah istediğim ıslaklığa ulaşmıştım
  • durdukça lezzeti artan bir kek
  • bir de ölçülerle oynamamnızı öneririm,kekin kıvamı biraz sulu oluyor un eklemeyin içindeki dokusunu,ıslaklığını kaybetmesine neden olursunuz
                                           gelelim tarifimize
                                                 Malzemeler:
  • yarım cup hindistancevizi
  • 1 paket karbonat(ben 1 çay kaşığı karbonat,1 çay kaşığı kabartma tozu kullandım)
  • 2 cup un
  • 1 buçuk kup tozşeker
  • yarım cup zeytinyağı(riviera)
  • 1 cup su
  • yarım cup gurme kakao(bir paket )
  • yarım cup süt
  • 2 yumurta
                                   Yapılışı:
  • zeytinyağı,su ve kakoyu bir tencerede karıştırarak ısıtıyoruz ama kaynatmadan
  • hindistancevizi,karbonat,un ve tozşekeri bir kasede karıştırıyoruz
  • unlu karışıma kakolu karışımı ekliyoruz
  • başka bir kasede yumurta ve sütü çırpıyoruz
  • bunu da karışıma ilave edip karıştırıyoruz
  • yağlanmış kalıbımıza döküp 175 derecede 40 dakika kadar pişiriyoruz
  • kalıptan çıkarmadan üzerine bir tabak kapatıp bir gece bekliyoruz ertesi gün afiyetle yiyoruz
  • 1 cup= 240 ml=1 su bardağı
                  denemenizi öneririm çok lezzetli bir kek oluyor

    yanında dondurmayla servis ettim tadına bakanlar çok beğendi
    sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz dileğiyle
    afiyet olsun.

9 yorum:

  1. İstemez miyiz hiç? Şu anda kahvemin yanında olsa ne güzel olurdu. Bayılıyorum nemli keklere, aldım tarifi. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. isterim tabiii istemez olurmuyum:))) hemde bayıla bayıla yerim nefis görünüyor ellerine emeklerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. misket limonu afiyet bal olsun
    yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Handeciğim güzel yorumun için teşekkür ederim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Fatoş etkinlikte kolay gelsin diyorum
    mutlaka katılacağım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Bu keki başka bloglarda da gördüm, deneyen herkes çok beğenmiş, anlaşılan en kısa zamanda bana da denemek düşüyor... Ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Sizden tarif denemeye iyi alıştım ben bu günde bu tarifinizi yapıyorum su an fırında pişiyor nasıl olduğunu basarip başaramadığımı yarın tadına bakınca insAllah yazarım.şimdilik baaayy.

    YanıtlaSil
  8. İzcin hanım merhaba kekinizi cok beğendiğimi belirtiyim cocuklarda öyle ama kekinizi kalıptan çıkartamadım kek kalıbın duvarlarına nemden dolayı yapışmıştı ve parçalandı maalesef.kek suan cocuklar tarafından kasiklanarak yenilip bitirildi ama bu sorunu nasıl çözebilirim acaba kalıbım delikli çiçek kalıplardan.

    YanıtlaSil
  9. merhaba Elif hanım
    kek kalıbını yağladıktan sonra 1 tatlı kaşığı unla her tarafına gelecek şekilde kalıbı unlamanızı öneririm her kekimde kalıbı yağladıktan sonra un serperim ve unun fazlasını kalıptan alırım aynı kek kalıbını kullanmışız kekinizin parçalanmasına üzüldüm :(

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails