Bu Blogda Ara

25 Ağustos 2010 Çarşamba

Peynirli Minik Poğaça

Merhabalar,tuzlu lezzetlerimize devam ediyoruz
bu sefer minik poğaçalar hazırladım ağızda dağılan
kıyır kıyır bir lezzet oldu.Aslında bu minik poğaçaların içine peynir koyulup poğaça şekli veriliyor ama benim vaktim olmadığından ben hamuru yoğrurken peynir ekledim bu hali de çok güzel oldu
çok beğenildi.
Tarifimize gelince
Malzemeler:
3 buçuk su bardağı un
125 gram yumuşak margarin
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 kahve fincanı yoğurt
2 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
2 yumurta(birisinin sarısını ayır)
1 paket kabartma tozu
İçi için:
peynir
maydanoz
Yapılışı:
Un,tuz ve şekeri bir kasede karıştır,içine margarin,yoğurt,sıvıyağ ve yumurtaları ekle,yumuşak bir hamur yap.Ben bu esnada biraz ufalanmış beyaz peynir de ekledim ama siz isterseniz arasına koyup poğaça şeklinde kapatabilirsiniz.
Hamuru ikiye ayırdım,yarısına biraz doğranmış dereotu koydum
ben dereotlu poğaçayı çok severim ama sizin isteğinize kalmış siz eklemeyebilirsiniz.
Elimle minik toplar kopardım önce biraz yuvarladıktan sonra elimle oval şekil verdim,yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdikten sonra ayırdığım yumurta sarısını üzerine sürüp
susam ve çörekotu serptim.
170 derecede 30 dakika pişiyor
Ben unu tam buğday unu kullandım gerçekten çok lezzetli olmuştu
bizi ziyarete gelen arkadaşlarıma ikram ettim ve onların da beğenisini kazandı bu minik poğaçalar
denemenizi tavsiye ederim.
Sevdiklerinizle ve afiyetle yemeniz ve paylaşmanız dileğiyle
Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım nefis görünüyor seni izlemeye aldım:)sıcacık sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. İzgün Hanım;
    ellerinize sağlık.. poğaçalarınız pamuk edası ile bakıyorlar:))
    ne kadar zevkli olur yemesi..
    bereketli olsun ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik. Cok nefis görünüyorlar. Ben de bazen böyle yapiyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba İnci,hoşgeldin bloguma seninle tanışmak çok güzel bende seni sık sık ziyaret edeceğim
    yorumun için teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Deniz teşekkür ederim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Nesrin sağol canım
    böyle yapmak bana pratik geliyor
    sevgiler

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails