Bu Blogda Ara

5 Temmuz 2010 Pazartesi

Çikolatalı Kurabiye

Ağızda dağılan kıyır kıyır,lezzetli bir kurabiye oldu.Formu değişmediği için şeker hamuruyla da kaplanabilir ama ben üzerini çikolatayla süslemek istedim.Çikolatayla çalışmak çok keyifliydi ben çok zorlanacağımı sanmıştım ama keyif aldım ve yeni bir deneyim elde ettim.Bu kurabiyeleri denemenizi tavsiye ederim.Tarifimize gelince
Malzemeler: 1 yumurta
                                             150 gr yumuşak margarin
                              2 su bardağı un
                                             1 su bardağı pudra şekeri
                                                1 çay bardağı mısır nişastası
                                                1 çay kaşığı karbonat(silme)
                                                 1 çay kaşığı tarçın ve zencefil
Üzerini süslemek için: 1 paket bitter çikolata(eritilmiş)
Yapılışı: Margarin ve pudra şekerini karıştır,yumurtayı ekle un,nişasta,karbonat,tarçın ve zencefili ekleyerek yumuşak ama merdaneyle açmaya müsait bir hamur yap.Bir parmak kalınlığında aç kurabiye kalıplarıyla keserek tepsiye diz.180 derecede pişir tahmini 15 dakika yeterli oluyor.Soğuduktan sonra eritilmiş çikolatayı yağlı kağıttan yaptığımız sıkma torbasına doldurarak dilediğimiz gibi süsleyebiliriz ya da bir kısmını çikolataya batırarak minik şekerlerle de süslenebilir sizin isteğinize kalmış.Afiyet olsun.
Tabi benim kuzuların ismini yazmamak olmazdı,ikiside kendi isimlerinin yazılı olduğu kurabiyeleri afiyetle yediler.

2 yorum:

  1. Merhaba izgun hanim,
    Ellerinize saglik, kurabiyeler cok guzel gorunuyorlar.Size blog aleminde basarilar dilerim, bende beklerim.
    Nurhayat

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Nurhayat hanım
    Blogunuzu ilk fırsatta ziyeret edeceğim
    tanıştığımıza memnun oldum.

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails