Bu Blogda Ara

7 Mayıs 2010 Cuma

İlk Şeker Hamurlu Pastam


Herşey kızımın doğumgünü için pastayı benim yapmamla başladı.Pasta yapmak benim için bir tutku ama şeker hamuruna çok yabancıydım,pek çok kaynaktan yardım aldım,birkaç deneme sonunda istediğim gibi bir pasta yapabildim.Pastamızın malzemelerine gelince:
Pandispanya için: 6 yumurta
                        2 su bardağı tozşeker
                        250 gr yumuşak tereyağı
                        3 su bardağı un
                        2paket kabartma tozu
                        4 çorba kaşığı kakao
                        1 buçuk su bardağı süt
                         5 çorba kaşığı yoğurt
                         100 gr eritilmiş bitter kuvertür
Kreması:  200 ml(küçük kutu)krema
                200 gr eritilmiş bitter kuvertür
 Arasına: Çakıl çikolata
Yapılışı: pandispanya için oda ısısındaki yumurtalar şekerle iyice çırpılır,yumuşak tereyağını ekle tekrar çırp sırasıyla süt,yoğurt,çikolata,un,kakao,kabartma tozunu koy karıştır.26 cm lik kelepçeli kalıbı yağla karışımı içine koy 180 derecede 50 dakika civarında pişir,pişme süresi fırına göre değişir sık sık kontrol etmek lazım.
Piştikten sonra bir gece beklet ertesi gün 3 parçaya ayır aralarını ben sütle ıslattım ama şekerli su da olabilir
Krema için sıvı kremayı mikserle katılaşana kadar çırp,bitter kuvertürü benmaride erit içine ekle ve tekrar kıvam alana kadar çırp.
Pandispanyanın arasına kremayı sür,çikolatayı ekle bütün katları böylece bitir,dışını da kremayla az olacak şekilde sıva,şeker hamurunu pastanın boyutlarında olacak şekilde mısır nişastasıyla aç ve pastayı kapla ben süslemek için aldığım şeker hamurundan gülleri ve kırmızı jel boyayla renklendirerel yaptığım pembe kalpleri kullandım.Pastamız hazırdır afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için önemlidir

Related Posts with Thumbnails